신앙생활의 길라잡이: 축사(4)

30-09신앙생활의 길라잡이

축사(4)

*육체에서 귀신을 쫓아 내는 것

*예수께서 시작하시어 지금도 예수 이름으로 행하는 성도의 사역

축사와 의지의 관계

마가복음 7장의 수로보니게 여인의 딸 축사사건(24-30절)과 마가복음 9장의 간질병 걸린 소년의 축사사건(14-29절)은 이러한 사실을 잘 보여준다. 수로보니게 여인의 어린 딸이 귀신들렸을 때 어머니의 믿음을 요구했고, 간질병 걸린 소년이 귀신들렸을 때는 아버지의 믿음을 요구했다. 이처럼 어린아이의 경우 부모의 의지에서 비롯된 믿음이 있어야 한다.

수로보니게 여인은 병든 어린 딸을 침상에 남겨둔 채 도움을 청하기 위해 예수께 갔다. 그 여인은 예수께 자기 딸에게서 귀신을 쫓아 주시기를 간구했다. 그 때 예수는 어린 딸을 고치시기 위해 그 여인의 집으로 가신 것이 아니라 그녀의 믿음을 보시고 “귀신이 네 딸에게서 나갔다”고 하셨다(28-29절). 병행구절인 마태복음 15장 28절에서는 예수께서 ‘여자야 네 믿음이 크도다 네 소원대로 되리라’고 하시며 여인의 믿음을 인정하셨다. 여자가 집에 돌아갔을 때 아이에게서 귀신이 나가고 아이는 침상에 누워 있었다. 이 경우는 외형적으로는 딸이 병들어 있었지만, 딸의 의지가 아직 어머니에게 있기 때문에 어머니의 믿음으로 딸에게서 귀신이 나가고 병이 나은 것이다.

또 마가복음 9장에서 소년의 아버지는 “벙어리 귀신 들린 아들”을 직접 데리고 예수께 와서 도움을 청했다. 예수는 아들의 아버지와 대화를 나누는 가운데 그의 믿음 없음을 책망하셨고(19,23절), 그는 믿음 없음을 회개하며 아들을 고쳐 줄 것을 위해 간절히 애원했다(24절). 예수는 아버지의 믿음을 확인하시고 아이에게서 귀신을 쫓아주셨다. 이 때는 아이의 의지가 아버지에게 속해 있는 경우다.

부모와 자식의 관계는 아니지만 백부장과 종의 관계에서도 타인의 믿음으로 병이 낫는 것을 볼 수 있다(마8:5-13, 요4:43-54). 백부장의 종이 중풍병으로 누워 있을 때, 백부장이 예수를 찾아가 종의 병을 고쳐 주실 것을 간구한다. 이때 백부장은 “내게 하인이 있어 저더러 가라 하면 가고 오라 하면 오고 내 종더러 이것을 하라 하면 하나이다”(마8:9)라고 하여 종의 의지가 백부장에게 있다고 했고 “주여 내 집에 들어오심을 감당치 못하겠사오니 다만 말씀만 하옵소서 그러면 내 하인이 낫겠나이다”라고 말함으로써 예수에 대한 절대적인 믿음을 나타냈다. 결국 백부장의 믿음은 예수께 인정을 받았고 종은 그 즉시 나았다.

축사 방법

귀신은 다음과 같은 방법으로 쫓아야 한다.

첫째, 귀신의 정체를 드러낸다. 귀신이 자신의 정체를 드러낼 때 먼저 귀신들린 사람(피축사자)이 귀신의 정체를 인정해야 한다. 귀신을 쫓는 사람(축사자)이 귀신의 정체를 발견했어도 피축사자가 이것을 인정하지 않을 때 일방적으로 귀신을 쫓을 수는 있지만 이 경우 귀신이 다시 들어올 수 있다.

둘째, 귀신의 존재는 인정하되 그 능력을 부인한다. 혹자는 귀신의 능력은 인정하면서도 그 존재를 부인한다. 다시 말해서 귀신이 없다고 하면서도 귀신은 무엇이든지 할 수 있다고 생각한다. 그러나 축사자나 피축사자는 귀신의 존재는 인정하되 그 능력은 부인해야 한다. 귀신은 예수 이름을 가진 하나님의 자녀 앞에서 능력이 없는 자다.

Casting out demons (4) 

  • Driving out evil spirits from the body
  • Jesus started it which continues to be part of the ministry of saints; and it is to be carried out in the name of Jesus

The relationship between casting out demons and an individual’s will

We can see it more clearly through the incidents of driving out demons from the daughter of a woman from Phoenicia (in the gospel of Mark, chapter 7, verses 24-30) and similarly from a boy who suffers from epilepsy. (Mark chapter 9, verses 14-29)  When the young daughter of a woman from Phoenicia was demon-possessed, Jesus required faith from the mother to be shown, and similarly, with the boy who was suffering from epilepsy, Jesus demanded the father of the boy to show faith.  When driving out demons from children, there has to be a show of faith by the parents based on their will.

The woman from Phoenicia left her young, sick daughter at home in bed and came to see Jesus for help.  She requested Jesus to drive out demons from her daughter.  At the time, Jesus did not go to her home to drive out demons from the young daughter.  Instead, Jesus saw her faith and said, “the demon has left your daughter.” (verses 28-29)  Similarly, in the gospel of Matthew, chapter 15 verse 28, Jesus said, “Woman, you have great faith.  Your request is granted” and acknowledged her faith.   When the woman returned home, the demon has left her child and the child was sitting on the bed.  In this case, while it was the daughter who was sick, as the will of the daughter was still with the mother, demons left the daughter and the child was healed because of the mother’s faith.

Also in the gospel of Mark chapter 9, the boy’s father took his son who was possessed with the deaf and mute spirit and brought him to Jesus, seeking help.  In his conversation with the boy’s father, Jesus rebuked the lack of faith in the boy’s father. (verses 19, 23)  The boy’s father repented his lack of faith and earnestly pleaded with Jesus to heal the boy.  Jesus saw the faith in the boy’s father and drove out demons from the boy.  This is an example where the boy’s will remains with his father.

While it is not a relationship between a parent and child, we can see that healing may come from faith of others in the example of the Centurion and his servant. (Matthew 8:5-13, John 4:43-54)  When the servant of the Centurion lay at home paralyzed and in terrible suffering, the Centurion came to see Jesus and pleaded with Jesus to heal the servant.  At the time, the Centurion said, “for I myself am a man under authority, with solders under me, I tell this one, “Go”, and he does, and that other, “Come” and he comes.” (Matthew 8”9)  This indicated that the will of the servant was with the Centurion.  By the Centurion saying to Jesus, “Lord, I do not deserve to have you come under my roof.  But just say the word, and my servant will be healed.” he demonstrated his absolute faith in Jesus.  As a result, Jesus acknowledged the faith of the Centurion and his servant was healed immediately.

How to drive out demons

You need to drive demons in the following way.

Firstly, you must expose the identity of demons. In order for demons to show their identity, the demon-possessed person must acknowledge the identity of demons. That said, there may be a case where the one who drives out demons can identify demons, but the demon-possessed person does not wish to acknowledge them.  In such case, it is still possible to drive out demons unilaterally.  However, demons can return to the person whom they left in such situations.

Secondly, you should acknowledge the existence of demons but deny their power.  Some people acknowledge the power of demons while denying their existence.  In other words, these people think that that there are no demons but at the same time, they think that demons can do anything.  However, both the person who drives out demons and the demon-possessed ones ought to acknowledge the existence of demons but deny their power.  Demons do not have power over the children of God who have the name of Jesus in them.

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